معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در 36 بقعه شاخص این استان با عنوان «ستارگان در جوار خورشید» خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد سعید آخوندی، با اشاره به برگزاری 36 همایش در 19 شهرستان خراسان رضوی گفت: همایش نکوداشت امامزادگان به صورت استانی، در جوار امامزادگان؛ یاسر و ناصر در شهرستان طرقبه برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: این نشست، روز دوشنبه دهم شهریورماه، ساعت 9 صبح با سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی ، مرجع عالیقدر شیعه برگزار خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان، در ایام دهه کرامت هشت همایش ویژه نیز در امامزادگان یحیی بن زید، سیدمرتضی و سید حمزه، شعیب، حمزه و بی بی شطیطه، محمد عابدکاخک و سلطان ابراهیم، که به ترتیب در شهرهای مشهد، کاشمر، سبزوار، نیشابور، گناباد و قوچان، قرار دارند، برگزار می کند.
 
آخوندی اضافه کرد: سخنرانی بزرگان، علما، برپایی نمایشگاه، تجلیل از هیأت امنا، مدیران موفق مراکز فرهنگی و قرآنی و همچنین تجلیل از خدام و آثار پژوهشی نیز از جمله برنامه های این همایش ها است.
 
وی به دیگر برنامه های این همایش ها اشاره کرد و گفت: هفده نشست، با عنوان نشست های تخصصی وقف با رویکرد وقف برای امامزادگان و بقاع متبرکه نیز در این سلسله همایش ها، برپا خواهد شد.
/2759/